مسئولان صحی سمنگان: طی یک ماه گذشته بیش از ۱۰۰ طفل به سرخکان مبتلا شدهاند

مسئولان شفاخانه ولایتی سمنگان میگویند که در جریان یک ماه گذشته بیش از صد کودک مبتلا به سرخکان به این شفاخانه مراجعه کردهاند.
مسئولان در شفاخانه ولایتی سمنگان میگویند که در یک ماه گذشته بیش از صد طفل مبتلا به سرخکان به این شفاخانه مراجعه کرده و در جریان این یک ماه بیشترین مرگومیر کودکان نوزاد در نتیجه ابتلا به این بیماری در ولسوالیهای روی دو آب، دره صوف بالا، دره صوف پایین، خرم و ساروباغ بهثبت رسیده است.
در همین حال باشندهگان ولایت سمنگان نیز از مسوولان محلی طالبان در این ولایت و نهادهای امدادرسان در بخش صحی میخواهند تا به این مشکل رسیدهگی کنند، در غیر آن کودکان زیادی در این ولایت تلف خواهند شد.
پیش از این داکتران بدون مرز از افزایش واقعات بیماری سرخکان در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفتهاند که ولایات هرات، کندز و هلمند در حال حاضر بیشترین موارد این بیماری را دارا هستند.
از سوی دیگر وزارت صحت عامه دولت طالبان نیز گفته است که کندوز با یک هزار و ۹۹۷ مورد کابل با یک هزار و ۶۹۶ مورد و هلمند با یک هزار و ۴۹۵ مورد بیشترین رقم ابتلایان به سرخکان را در کل کشور دارند.
مسوولان در این وزارت میگویند که آنها در حال برنامه ریزی برای بیشتر ساختن واکسیناسیون در ماههای آینده استند.



