افغانستان

عبدالله: در ولایات پنجشیر، تخار، اندراب‌ها و خوست نظامیان دست به محکمه صحرایی زده‌اند

رئیس پیشین شورای عالی مصالحه ملی افغانستان میگوید که گزارش‌هایی مستند خبری حوادث ناگوار و دردآور روزهای اخیر از افغانستان می‌رسانند که در ولایت‌های پنجشیر، تخار، اندراب‌ها‌ و خوست نظامیان دست به محکمهٔ صحرائی، کشتار و شکنجهٔ باشندگان مظلوم مُلکی زده‌اند.‌

داکتر عبدالله، رئیس پیشین شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در توییتی نوشته که این‌گونه اقدامات براساس شعایر دینی، قوانین بشری، اصول جنگ، عرف‌ وطنی و بین‌المللی محکوم و قابل نکوهش اند.

او افزوده که به گواهی تاریخ چهار‌دههٔ اخیر کشور، راه اندازی سیاست انحصار و حذف همواره بر مشکلات مردم و مملکت افزوده و کشور را به سوی بحران سوق داده است.

داکتر عبدالله راه حل بحران جاری در کشور را مذاکره، تفاهم، احترام به اراده مردم، تنوع مذهبی و تفاوت‌های هویتی و فرهنگی موجود در کشور عنوان کرده و تاکید نموده که ادامهٔ سیاست‌های ضدبشری، سرکوب، ارعاب و اعمال محدودیت‌ها بر دختران و زنان موجب انزوای هر چه بیش‌تر کشور و افزایش تنش‌های قومی گردیده و افغانستان را به طرف جنگ داخلی سوق می‌دهد.

او از جامعهٔ بین المللی و نهادهای حقوق‌بشری خواسته تا در باره حوادث اخیر تحقیقات بی‌طرفانه انجام داده و نتایج آن را با مردم افغانستان شریک سازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا