افغانستان

طالبان به دانشجویان دختر: عکس گرفتن در صحن دانشگاه گناه است

طالبان در دستور تازه‌ای دانشجویان دانشگاه طبی کابل را از عکس‌گرفتن در صحن این دانشگاه منع کرده‌اند.

آمریت دعوت و ارشاد دانشگاه طبی کابل در فرمان تازه‌ای به به دانشکده قابله‌گی این دانشگاه دستور داده تا دانشجویان بخش اناث خود را از عکس‌گرفتن در صحن دانشگاه منع کنند.

در این مکتوب آمده: «به محصلان بخش اناث خود ابلاغ کنید تا در محیط دانشگاه از هرنوع تصویربرداری و فلم‌برداری خودداری کنند، زیرا این امر از لحاظ شرعی گناه بزرگ پنداشته می‌شود.»

در همین حال منابع در دانشگاه کابل میگویند که در حال حاضر به دختران دانش‌آموز بدون روپوش اجاز ورود به دانشگاه داده نمیشود.

گفتنی است که طالبان پس از به قدرت رسیدن در افغانستان محدودیت‌های زیادی را علیه حقوق بشر به ویژه حقوق زنان و دختران وضع کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا