افغانستان

ریاست خط آهن بلخ ۱۲ میلیون افغانی در روز عواید داشته است

مسئولان در ریاست خط آهن ولایت بلخ میگویند که این ریاست روزانه ۱۲ میلیون افغانی عاید به دست میاورد.

مولوی محمد شفیق محمود، رئیس خط آهن ولایت بلخ به خبرگزاری دولتی باختر گفته است که از طریق صادرات و واردات با استفاده از خط آهن این ریاست روزانه حدود ۱۲ میلیون افغانی عاید به دست میاورد.

او گفته افزوده که روزانه ۱۸۰ الی ۲۰۰ واگون اموال تجارتی از طریق بندر حیرتان وارد کشور میشود و به طور اوسط ۲۰ واگون نیز از این بندر به کشورهای آسیای میانه صادر میشود.

رییس خط آهن بلخ افزوده:«از طریق این بندر روزانه تیل، گاز، آرد و گندم و مواد ساختمانی و دیگر اموال وارد کشور می‌شود و صادرات از طریق این بندر شامل دو بخش می‌شود که بخش اول آن اموال ترانزیتی کشور پاکستان مانند: مالته و کچالو است و بخش دوم مواد داخلی صادراتی مانند: کشمش و سنگ تالک و دیگر اسباب می باشد که به خارج از کشور، صادر می‌شود.»

به گفته او در ده ماه سال ۱۴۰۱ خورشیدی دو میلیارد و یک صد و چهل میلیون وشش صد و سی و یک هزار و شش صدو هشتاد افغانی عواید جمع آوری شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا