ادامه تبادل پیامها میان ایران و آمریکا پس از توقف مذاکرات چهارجانبه در سوئیس

در حالی که قرار بود هیئتهای مذاکرهکننده ایران و ایالات متحده آمریکا پس از یک وقفه کوتاه، مذاکرات چهارجانبه با میانجیگری قطرو پاکستان را در بورگناشتوک سوئیس از سر بگیرند، هیئت ایرانی در واکنش به اظهارات و تهدیدهای دونالد ترامپ از ادامه مذاکرات درقالب چهارجانبه خودداری کرد.
با وجود توقف گفتوگوهای مستقیم، تلاشهای میانجیهای قطری و پاکستانی ادامه یافته و تبادل پیامها میان تهران و واشنگتن همچنان در جریان است.
گزارشها حاکی است که ایران در نشست روز یکشنبه نسبت به آنچه نقض تعهدات طرف مقابل در اجرای تفاهمنامه اسلامآباد عنوان شده، بهویژه در زمینه توقف درگیریها در تمامی جبههها از جمله لبنان، اعتراض کرده است.
هیئت ایرانی همچنین خواستار تسریع در آزادسازی داراییهای مسدودشده ایران و صدور معافیتهای صادرات نفت شده و تأکید کردهاست که آغاز مذاکرات درباره پرونده هستهای منوط به اجرای کامل تعهدات آمریکا خواهد بود.
منابع نزدیک به مذاکرات میگویند احتمال دارد در ساعات آینده میانجیهای قطری و پاکستانی بیانیهای مشترک درباره برخی موضوعاتمرتبط با تفاهمنامه و روند گفتوگوها منتشر کنند.



