
سازمان داکتران بدون مرز با ابراز نگرانی از افزایش موارد سوءتغذیه حاد در میان کودکان جنوب افغانستان اعلام کرده است که این وضعیت نشاندهنده گسترش ناامنی غذایی و تشخیصنشدن بهموقع بیماری سوءتغذیه در کشور است.
بر بنیاد گزارش این سازمان، شمار کودکان مبتلا به سوءتغذیه حاد در ولایتهای جنوبی کشور از ماه جنوری تا اپریل سال ۲۰۲۶، درمقایسه با میانگین سه سال گذشته، حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.
داکتران بدون مرز افزوده است که بیشتر کودکان مبتلا به سوءتغذیه حاد، کمتر از یک سال سن دارند و بسیاری از آنان در وضعیت بحرانی به مراکز درمانی منتقل میشوند.
این سازمان همچنین کاهش کمکهای بشردوستانه در اوایل سال ۲۰۲۵ و بستهشدن بیش از ۶۰۰ مرکز درمانی در افغانستان را ازعوامل اصلی تشدید بحران سوءتغذیه در کشور عنوان کرده است.



