افغانستان
ایران و پاکستان بیش از ۲۰۰۰ شهروند افغانستان را اخراج کردند

کمیسیون عالی رسیدگی به مشکلات مهاجرین، اعلام کرده که دو هزار و ۱۴۰ شهروند افغانستان از ایران و پاکستان اخراج شده اند.
این کمیسیون، امروز (سهشنبه، ۲ سرطان) در اکس نوشته که این افراد روز گذشته از طریق گذرگاههای مرزی اسلامقلعه در هرات، پل ابریشم در نیمروز، اسپینبولدک در کندهار و تورخم در ننگرهار، به افغانستان برگشته اند.
به گفتهی کمیسیون رسیدگی به مشکلات مهاجرین، به بازگشتخوردگان از ایران و پاکستان کمکرسانی شده است.
روند اخراج مهاجران از ایران و پاکستان ادامه دارد و به گفتهی دفتر همآهنگکنندهی کمکهای انساندوستانهی سازمان ملل متحد (اوچا)، از ۲۰۲۳ تا اکنون بیش از شش میلیون تن از این دو کشور بازگشته اند.



