افغانستان

ایران و پاکستان بیش از ۲۰۰۰ شهروند افغانستان را اخراج کردند

کمیسیون عالی رسیدگی به مشکلات مهاجرین، اعلام کرده که دو هزار و ۱۴۰ شهروند افغانستان از ایران و پاکستان اخراج شده اند.

این کمیسیون، امروز (سه‌شنبه، ۲ سرطان) در اکس نوشته که این افراد روز گذشته از طریق گذرگاه‌های مرزی اسلام‌قلعه‌ در هرات، پل ابریشم در نیمروز، اسپین‌بولدک در کندهار و تورخم در ننگرهار، به افغانستان برگشته اند.

به گفته‌ی کمیسیون رسیدگی به مشکلات مهاجرین، به بازگشت‌خوردگان از ایران و پاکستان کمک‌رسانی شده است.

روند اخراج مهاجران از ایران و پاکستان ادامه دارد و به گفته‌ی دفتر هم‌آهنگ‌کننده‌ی کمک‌های انسان‌دوستانه‌ی سازمان ملل متحد (اوچا)، از ۲۰۲۳ تا اکنون بیش از شش میلیون تن از این دو کشور بازگشته اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا