افغانستان

دیپلومات طالبان در پاکستان: مسئولین طالبان به اصلاح نیاز دارند

یک دیپلومات برجسته طالبان در پاکستان میگوید که مسئولین طالبان بیشتر از مردم به اصلاح نیاز دارند.

عبدالحنان همت، یک تن از دیپلومات‌های برجسته طالبان در پاکستان در تویتی نوشته که مسئولین «طالبان» بیشتراز مردم به اصلاح نیاز دارند.

او افزوده که اقدامات عجولانه وزارت امر به معروف، مانع رسیدن به آرمان‌شان خواهد شد.

این در حالیست که ۵ روز پیش جنرال مبین، سخنگوی پیشین فرماندهی امنیه گروه طالبان نیز از تصمیم رهبری این گروه مبنی بر بسته ماندن مکاتب دخترانه در افغانستان انتقاد کرده و گفته بود که حکومت‌داری این‌گونه نمی‌شود؛ باید خود را اصلاح کنیم.

او افزوده: «۲۰ سال پیش ما مردم را به‌خاطر ریش نداشتن شکنجه کردیم اما امروز می‌گوییم اشتباه بود.»

این در حالیست که هفته گذشته وزارت معارف طالبان اعلام کرد که مکاتب متوسطه و لیسه دخترانه تا امر ثانی از سوی این وزارت به روی دانش‌آموزان مسدود خواهد ماند.

همچنان رهبری این گروه نیز اعلام کرده است که دانشگاه‌های دخترانه به دلیل رسیدن ماه رمضان تا مدتی تعطیل خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا