افغانستان

عالمان دین در بلخ خواهان بازگشایی تمام مکاتب دخترانه شدند

به نقل از طلوع نیوز، عالمان دین در ولایت بلخ امروز در یک نشست از امارت اسلامی خواستند که دروازه‌های مکاتب دوره متوسطه و لیسه هر چه زودتر به روی دانش‌آموزان دختر باز شود.

حمیدالله حمیدی، عالم دین ضمن تاکید بر بازگشایی مکاتب متوسطه و لیسه دخترانه در افغانستان میگوید: «ما به این باوریم که یک کشور با داشتن کادرهای علمی در تمام بخش‌ها و رشته‌ها بسوی ترقی و تعالی گام می‌بردارد و مردان و زنان با دیانت و فاضل می‌توانند امت بیدار، هدفمند و متعهد تربیت نمایند.»

شیخ محمدسعید هاشمی، یکی دیگر از عالمان دینی میگوید: «از اراکین که به این موضوع ارتباط دارند خواهشمندیم که به زودترین فرصت مکاتب را باز کنند.»

عالمان دین در این نشست آموزش دختران را بیش از هر زمان دیگر با اهمیت می‌دانسته و می‌گویند که ممنوعیت دختران از فراگیری آموزش، جنبه شرعی و دینی ندارد و دختران با رعایت حجاب اسلامی می‌توانند آموزش ببینند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا