داکتران بدون مرز از افزایش واقعات بیماری سرخکان در افغانستان ابراز نگرانی کرد

داکتران بدون مرز از افزایش واقعات بیماری سرخکان در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفتهاند که ولایات هرات، کندز و هلمند در حال حاضر بیشترین موارد این بیماری را دارا هستند.
داکتران بدون مرز امروز در بیانیهای گفته است که تنها طی هفته گذشته ۹۰ کودک ابتلا به بیماری سرخکان در شفاخانه هرات بستری شده و همچنان طی این مدت زمان ولایات هلمند و کندز نیز بیشترین واقعات بیماری سرخکان را داشتهاند.
این نهاد هفته گذشته از گشایش بخش ویژه برای درمان بیماران سرخکان در شفاخانه ولایت هرات خبر داده و گفته بود که بخش مذکور به ۶۰ بستر افزایش یافته است.
اما در بیانیهای که امروز از سوی این نهاد منتشر شده آمده که طی هفته گذشته تمامی بسترهای این بخش پر از بیماران سرخکان شده و اکنون جای برای دیگر کودکان بیمار باقینمانده است.
در همین حال وزارت صحت عامه دولت طالبان نیز گفته است که کندوز با یک هزار و ۹۹۷ مورد کابل با یک هزار و ۶۹۶ مورد و هلمند با یک هزار و ۴۹۵ مورد بیشترین رقم ابتلایان به سرخکان را در کل کشور دارند.
مسوولان در این وزارت میگویند که آنها در حال برنامه ریزی برای بیشتر ساختن واکسیناسیون در ماههای آینده استند.



