افغانستان

دیده‌بان حقوق بشر: افغان‌ها قربانی ظلم طالبان و بی‌تفاوتی جهان شده‌اند

دیده‌بان حقوق بشر میگوید که افغان‌ها طی یک سال گذشته قربانی ظلم طالبان و بی‌تفاوتی جهان شده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر در گزارش تازه‌ای زیر نام «سال فاجعه‌بار حکومت طالبان» منتشر کرده گفته که طالبان پس از به قدرت رسیدن در افغانستان بر خلاف تعهدات‌شان حقوق بشر و از جمله حقوق زنان و دختران را زیر پا گذاشته‌اند.

در این گزارش آمده که طالبان پس از این که در افغانستان به قدرت رسیدند محدودیت‌های شدیدی را بر حقوق بشر، زنان و دختران اعمال کرده‌اند، رسانه‌ها را سرکوب کرده و منتقدان و کسانی را که مخالف آن‌ها بوده خودسرانه بازداشت، شکنجه و در بعضی موارد به قتل رسانده‌اند.

بر اساس این گزارش قوانینی که طالبان پی از به قدرت رسیدن وضع کرده‌اند زنان و دختران را از اعمال اساسی‌ترین حقوق‌شان به شمول حق آزادی بیان، سفر و آموزش باز میدارد.

در این گزارش همچنان آمده که از زمان به قدرت رسیدن طالبان تاکنون ۹۰ درصد مردم افغانستان از ناامنی غذایی رنج میبرند و میلیون‌ها کودک به سوءتغذیه دچار شده‌اند.

این سازمان در بخشی از گزارش خود از طالبان خواسته تا موارد نقض حقوق بشر را کاهش داده و ناقضان حقوق بشر را مورد بازخواست قرار دهند.

با این حال تاکنون طالبان در مورد این گزارش چیزی نگفته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا