جمعیت اسلامی افغانستان درگیریهای اخیر در بدخشان را محکوم کرد

جمعیت اسلامی افغانستان به درگیریهای اخیر میان افراد طالبان و جبهه مقاومت در بدخشان واکنش نشان داده و در اعلامیهای کشته شدن شماری از نیروهای جبهه مقاومت از سوی طالبان در نتیجه این درگیریها را محکوم کرده است.
جمعیت اسلامی افغانستان در اعلامیه خود نوشته که کشتار بیرحمانه و خونینِ تعدادی از مجاهدان و فرماندهانی را که به منظور رهایی مردم از ظلم و جنایتهای گروه طالبان اخیراً در ولایت بدخشان به مبارزهی مسلحانه روی آورده بودند، قویاً محکوم میکند.
این حزب افزوده که نگاه غاصبانه به قدرت، نفی تمام شیوههای مسالمتآمیز، خشونتگستری و سرکوب روزافزونِ حقوق اساسی و تحقیر شهروندان توسط گروه طالبان سبب شده است تا مردم برای دفاع از عزت و شرفشان در برابرِ قساوت و استبدادِ این گروه به مبارزهی مسلحانه متوسل شوند.
جمعیت اسلامی افغانستان کشتار اسیران و سر بریدنِ مخالفان را در تعارض با اصول اخلاقی جنگ در اسلام و معیارهای حقوق بشری خوانده و مدعی شده که گروه طالبان به هدف جلوگیری از تحرکات عدالتطلبانهی عمومی، با ارتکاب چنین جنایتهای نابخشودنی و توهینآمیز به اشاعهی ترس و هراس در میان مردم اقدام مینماید.
گفتنی است که در نتیجه درگیریهای اخیر میان افراد طالبان و جبهه مقاومت در ولایت بدخشان بیش از ۶۰ جنگجوی طالب و بیش از ۲۵ نیروی جبهه مقاومت ملی به شمول دو فرمانده این جبهه کشته شدهاند.



