طالبان در مورد لغو جواز برخی رسانهها تصمیم میگیرند

وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان اعلام کرده است که به زودی در مورد برخی از رسانهها در کشور که به گفته این وزارت برخلاف ارزشها و منافع ملی نشرات دارند، از سوی محکمه فیصله صورت خواهد گرفت.
عبدالحق حماد، سرپرست این وزارت در توییتی نوشته که آنان دوسیه برخی از رسانهها را برای فیصله در مورد لغو جوار آنان به دادگاه فرستادهاند و دادگاه به زودی در مورد این موضوع فیصله خواهد کرد.
او نوشته که از یک سال به اینسو شکایتهایی مبنی بر نشرات این رسانهها که خلاف ارزشها و منافع ملی است به وزارت اطلاعات و فرهنگ رسیده است.
آقای حماد افزوده: «ما بارها مسئولان این رسانهها را به وزارت و بعدا به کمیسیون خواستیم که وضاحت بدهند و اصول را مراعت کنند؛ اما به خواستهای ما توجه نکردند. ما دوسیه آنها را به دادگاه فرستادهایم تا در مورد لغو جواز آنها فیصله صورت گیرد.»
به گفته سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان دادگاه روز پنجشنبه در حضور مسئولین این رسانهها فیصله خود را اعلام خواهد کرد.
گفتنی است که پس از تسلط طالبان بر افغانستان فضا برای رسانهها در این کشور تنگتر شده است.



