افغانستان
یک زن و یک دختر جوان در بامیان خودکشی کردند

مسئولان محلی در بامیان میگویند که یک زن و یک دختر جوان در این ولایت با خوردن زهر خودکشی کردهاند.
فرماندهی پولیس بامیان در اعلامیهای گفته که یک زن ۵۰ ساله و یک دختر ۱۵ ساله در ولسوالی سیغان این ولایت با خوردن دوای مرگ موش خودکشی کردهاند.
طبق اعلامیه این رویداد در روستاهای «قرونه» و «سرقول» ولسوالی متذکره رخ داده و این دو تن هنگام انتقال به شفاخانه جان باختهاند.
مسئولان در فرماندهی پولیس بامیان علت خودکشی این دو خانم را خشونتهای خانوادگی خوانده و میگویند که تحقیقات بیشتر در این مورد جریان دارد.
گفتنی است که در حدود یک و نیم سال گذشته آمار خودکشی میان زنان افغان افزایش یافته و علت آن نیز ازدواجهای اجباری، مشکلات خانوادگی، فقر، بیکاری، بیماریهای روانی و عدم رسیدگی به قضایای خشونت خوانده شده است.



